Ügyfélkapu plusz 2025

2025. január 16-tól megszűnik az eddigi Ügyfélkapu rendszer, és helyette egy új, biztonságosabb bejelentkezési lehetőség lép életbe, az Ügyfélkapu Plusz.





Az Ügyfélkapu Plusz az állami ügyek intézésének új digitális csatornája, amely minden olyan funkciót biztosít, amit az eddigi ügyfélkapu rendszer is kínált, de számos új lehetőséget is magában foglal. Az új rendszer az ügyintézés hatékonyságát és felhasználóbarátságát helyezi előtérbe. Az Ügyfélkapu Plusz használatával az állampolgárok gyorsan és biztonságosan férhetnek hozzá személyes adataikhoz, és végezhetik el elektronikus ügyeiket, mint például adóbevallás, személyazonosítás, valamint különböző hatósági ügyek.



Ügyfélkapu plusz igénylésének a menete

Mielőtt nekiáll az Ügyfélkapu plusz igényléséhez, vegye figyelembe, hogy a hitelesítéséhez le kell töltenie okostelefonjára a hitelesítő alkalmazást.
 
  1. A megszokott módon jelentkezzen be a felhasználónevével és jelszavával az Ügyfélkapuba.
  2. Nyomja meg az "Ügyfélkapu+ igénylése" gombot.
  3. A képernyőn megjelenik egy QR kód, amit az okostelefonjára letöltött hitelesítő alkalmazással be kell olvasnia.
  4. Adja meg újra az Ügyfélkapu jelszavát és az alkalmazás által generált hitelesító kódot.
  5. A "Tovább" és a "Mentés" gombot követően megjelenik a képernyőn egy "Törlőkód", ezt mente le.
  6. A "Befejezés" gomb megnyomásával készen áll az Ügyfélkapu plusz a használatra!
  7. A továbbiakban már az Ügyfélkapu plusz-szal tud bejelentkezni csak az állami weboldalakra, és az alkalmazásba.



Ügyfélkapu plusz bejelentkezés

  1. Ügyfélkapu megnyitása.
  2. Bejelentkezés.
  3. Ügyfélkapu+
  4. Töltse ki a felhasználónevét és jelszavát.
  5. Okostelefonján vagy tabletjén nyissa meg a már korábban telepített hitelesítő alkalmazást és a generált kódot adja meg az Ügyfélkapu felületén.
     
Az ügyfélkapu megszűnése egy új, sokkal erősebb védelmet nyújtó rendszert hoz létre, amely az egyszerű bejelentkezést biztosító funkciók mellett erősebb titkosítást, egyszerűsített ügyintézést és megnövelt adatvédelmet kínál. A kétfaktoros hitelesítés, a megerősített személyazonosítás és a továbbfejlesztett ügyintézési felület mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a jövőben minden felhasználó biztonságban végezhesse el a szükséges ügyeket.